چیز کیک

مطبخ خانومی

چیز کیک

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

چیز کیک

برای چیزکیکها نیاز به یک کیک یا بیسکوئیت پایه ای داریم.برای کیک پایه ای؛ معمولا از کیک اسفنجی یا کیک شیفون ویا کیکهای شکلاتی استفاده می کنیم.من از کیک شیفون استفاده کردم.برای دیدن رسپی کیک شیفون اینجا رو کلیک کنین.من هردو روش روبراتون توضیح می دم ولی به نظر من با پایه کیک خوشمزه تره.

موادلازم:

کره نرم شده                170گرم

بیسکوئیت ساقه طلایی                  300گرم

پنیرخامه ای ماسکارپونه             200گرم

خامه قنادی فرم گرفته                200گرم

پودرژلاتین                2ق س

آب سرد               نصف پیمانه

وانیل                  1/3ق چ

ژله توت فرنگی              1بسته

بستنی                نصف پیمانه

موادلازم(برای کیک شکلاتی):

تخم مرغ                3عدد

شکر               1لیوان

شیر            نصف لیوان

روغن مایع                نصف لیوان

آرد                    2لیوان

پودرکاکائو                3قاشق سوپخوری

بکینگ پودر          1قاشق مرباخوری

وانیل           نصف قاشق چایخوری

نکته:

به جای خامه فرم گرفته می تونین خامه صبجانه+2ق س پودر قند جایگزین کنین.

پودر ژله به دلخواه خودتونه و زیبایی بیشتری به چیزکیک می ده.ولی اگر دوست ندارین می تونین کلا حذفش کنین.

قالب کمربندی نیاز داریم و اگر قالب کمربندی در دسترستون نبود می تونین داخل یک قالب معمولی نایلون بکشین تا بعد از آماده شدن بتونین چیز کیک رو از قالب بیرون بیارین.

طرزتهیه:

پودر ژلاتین رو روی آب سرد می پاشیم و به روش بن ماری(بخار کتری یا داخل مایکروویو)می ذاریم تا شفاف بشه وقتی شفاف شد کنار می ذاریم تا خنک بشه.

اگر دوست دارین از پایه بیسکوئیتی استفاده کنین:بیسکوئیت رو با میکسر یا غذاساز پودر می کنیم و با کره به دمای محیط رسیده + 3ق س شیر مخلوط می کنیم تا حالت خمیری پیدا کنه.بعد کف قالب کمربندی از خمیر بیسکوئیت می ریزیم و صاف می کنیم.و یک ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا سفت بشه.اگر با پایه کیک می خواین درست کنین خمیر کیک رو در قالب کمربندی بریزین و داخل فر قرار بدین و بعد از پخت بذارین تا خنک بشه.

خمیرکیک رو هم به این صورت آماده می کنیم:تخم مرغ + وانیل رو با مفتول می زنیم تا از لختگی دربیاد .اصلا نیازی به همزن نیست.بعد شکر وشیر و روغن رو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.آرد + بکینگ پودر + پودر کاکائو رو باهم مخلوط می کنیم و الک می کنیم و در 3 مرحله به خمیر کیک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.بعدکف قالب کمربندی کاغذ پوستی می ذاریم و خمیر کیک رو در قالب کمربندی می ریزیم و در فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشه تا کیک بپزه.برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه یک خلال دندون ویا چنگال در مرکز کیک فرو کنین اگه چیزی بهش نچسبید کیک پخته.می ذاریم تا کیک کاملا خنک بشه بعد باقی مراحل رو انجام می دیم.

اگر قالب کمربندی ندارین می تونین در قالب ساده ای که کفش کاغذپوستی گذاشتین کیک رو بپزین و بعد به اندازه قالب مورد نظرتون از کیک ببرین.

پنیرماسکارپونه+خامه فرم گرفته+وانیل رو 1دقیقه با همزن می زنیم تا یکدست بشه.بعدپودر ژلاتین رو که شفاف شده رو هم بهش اضافه می کنیم.

مخلوط پنیرو خامه رو روی کیک شکلاتی می ریزیم و صاف می کنیم و داخل یخچال می ذاریم تا خودشوبگیره.

پودر ژله رو با 3/4لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و به روش بن ماری شفاف می کنیم و می ذاریم خنک بشه بعد نصف لیوان بستنی ذوب شده رو بهش اصافه می کنیم و مخلوط می کنیم و روی قسمت پنیری می ریزیم و می ذاریم یخچال تا خودشو بگیره.

وقتی که ژله کاملا بست ازقالب جدا می کنیم.

این چیزکیک با پایه بیسکوئیته...

 و این چیز کیک خوشمزه با پایه کیک شکلاتیه...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 بهمن 1395برچسب:کیک ها, | 11:22 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.